Nightmare
                                            HOME  PROJEKTY  O NIGHTMARE  DISKUZE  DOWNLOAD  ODKAZY

Menu

Hotové

 :: Sadorint
 :: Piškvorky
 :: Trabant derby
 :: Comando
 :: Zabloudiště
 :: 3Danoid
 :: Laser puzzle
 :: Star Wars

Připravujeme

 :: Pjestnavoko
 :: Piškvorky online


Novinky
Starší novinky->
Pjestnavoko

Autoři: Adam Šumbera, Karel Machačka, Jiří Engliš

Point & click adventura
V současné době náš hlavní projekt. Myšlenka ručně kreslené point & click adventury ve stylu Poldy atd. vznikla někdy o velkých prázdninách v roce 2003, ale na rozdíl od stovek jiných našich nápadů na hru, jsme se ji rozhodli realizovat!
Pjestnavoko Neměli jsme ani tušení, jak by se v Petrovi dala naprogramovat adventura, a jstli by to vůbec šlo... V té době už jsem s programováním v Petrovi nějaké ty zkušenosti měl. Pracuju s ním už od verze 1.1 (rok 1999). Rozhodli jsme se tedy, že do toho půjdem. Narazili jsme však na první, docela zásadní, problém. Vymyslet kvalitní příběh. Měli jsme sice tuny více či méně ujetých nápadů, ale poskládat to dohromady, propojit to mezi sebou a vypustit nadbytečné části, aby byla délka hry únosná a vývoj co možná nejjednodušší, nebylo vůbec snadné. Po několika dnech vznikl hodně hrubý storyboard hry (kompletní zatím ještě pořád nemáme) a mapa města, na které jsou vyznačeny lokace. Hra je rozdělena na 5 dní a odehrává se ve městě Podhošť. Uvažujeme i o druhém městě (Falmez), ale to až podle toho, jestli bude čas a nálada :-). V Podhošti bude okolo 15-ti lokací. V současné době jich máme nakresleno 8. Potom, jsme vymysleli způsob ovládání hry. Je trochu netypické - levým tl. myši se pouze chodí s panákem a vybírají předměty v inventáři. Pravým tl. se provádějí všechny akce jako třeba "seber předmět", nebo "vejdi do místnosti", a používají se s ním předměty. Např "dej pivo houmelesovi", nebo v inventáři "drát+klacek". Na tento způsob ovládání se dá velice rychle zvyknout.

Pak jsem se konečně pustil do programování vlastního enginu hry. Tato hra, stejně jako všechny naše ostatní hry je tvořena v programovacím nástroji PETR od české firmy Gemtree.
Pjestnavoko Při programování enginu mi největší problémy dělala chůze hlavní postavy, konkrétně obcházení předmětů v členitém prostředí. Panák se vždycky někde zasekl, nebo prošel popelnicí... S tímto problémem mi nakonec pomohl Jirka Engliš, který něco podobého už řešil při tvorbě své strategie. Pořád to ale není ono. Panák už sice neprochází předměty, ale při jejich obcházení se občas zastaví a musíte mu pomoct dalším kliknutím. Dalším problémem byl inventář. A to konkrétně uspořádání předmětů podle volných pozic. Po tom, co byl engine alespoň tochu provozuschopný, začali jsme kreslit první lokace. Kreslení lokací probíhalo tak, že jsme si nejprve na papír rozvrhli, jak by měla lokace zhruba vypadat. Potom následovala detailní kresba na papír a pak Pjestnavokose začalo kreslit na počítači. Protože celá hra je v reřimu 256 barev, nemohli jsme pro kreslení použít žádný grafický editor typu Photoshop. Celé kreslení probíhalo v primitivním grafickém prostředí Petra. Ale výsledky rozhodně nejsou špatné. Můžete si zde prohlédnout některé naše kresby. Ručně nakreslit takový obrázek lokace o rozlišení 1024x768 metodou pixel po pixelu s použitím 256 barev s předem danou, neměnnou paletou barev trvá několik dní, až týden. Mimo to jsme všichni tři studenti středních škol, takže vývoj takovéto hry je extrémně pomalý.




Zde si můžete prohlédnout některé naše nakreslené lokace:


Mapa Hospoda Doma Nádraží V hospodě Před domem Policie Chodba Ulice



WC


Plánované dokončení hry: Neví se (snad v roce 2006)


Vaše názory na tuto hru, rady, dotazy, nadávky a pochvaly prosím pište do Diskuze. V levém menu si vyberte jako téma diskuze Pjestnavoko.

  ICQ: 190841718                                                                                                                                         Počet návštěv: Počet
© Copyright 2005. All rights reserved. Contact: ::Nightmare studios::  Powered by: ::Nightmare::





 Aktualizace:
 Do oblíbených   Přidat tuto stránku do oblíbených položek